När jag träffar en liberal

Det som jag tycker är nog mest provocerande i min vardag är när jag träffar en liberal och jag måste prata med den personen, det kan vara i skolan eller på jobbet.
Det som gör mig irriterad är okunskapen om att alla har det faktiskt inte det lika bra och nej alla KAN INTE BARA TA FÖR SIG.
För är det inte det bara saknaden av sunt förnuft, att inte tänka sig att dela med sig eller ens att försöka ha förståelse för någons kamp? Varför ens lär vi oss att MITT ÄR MITT och DU KAN OCKSÅ BLI SOM JAG OM DU BARA FÖRSÖKER TILLRÄCKLIGT.
 
Liberala åsikter som jag har fått höra av liberaler:
"MEH, feminismen är exkluderande mot män! :- ( Buhu, stackars mig vita, cis, heteroman."
"Alla kan! Alla måste bara försöka lite mer! :- )"
"Men... jag KAN ju det här? Varför kan inte DU det då? :-O" 
"Tänk POSITIVT! Det gör jag alltid :- )))) Och titta så BRA det har gått för mig!"
"Alltså, jag tror ju på jämställdhet mellan män och kvinnor, men MÅSTE det verkligen heta feminism? Kan det inte bara kallas jämställdhet, då är det ju rättvist för att dvs. oss män! :- 3"
"Jag är en STOLT JÄMSTÄLLDIST! : - D KOM IGEN NU TJEJER, UPP TILL KAMP, TA MER PLATS! MVH VIT MAN."
 
Dock så är det en klassfråga, om en är van att få allt serverat på ett silverfat och aldrig blivit uppmuntrad/ måste ta kamp mot de som spottar på en, så är en inte medveten om hur andras vardag ser ut. Men det är ingen ursäkt faktiskt, eftersom vi lever i ett samhälle med maktstrukturer så är det som lägligt att hen på toppen hjälper hen på botten och inte bara sitter längst upp på pyramiden och slänger EGOBOOST på de där näre och skriker "TÄNK POSIIIITIIIIVT! : - D"
 
mvh trött på positiva liberaler 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0