Att vara lättirriterad

Jag blir väldigt lätt arg
jag blir väldigt lätt irriterad
fast jag tror inte om jag föddes som man hade nog inte lika många brytt sig
Jag tänker t.ex. på manliga komiker, okej nu kommer ett jättevanligt exempel men som Betnér
kommentarer om honom "åhh han är så arg och... BESTÄMD så HÄRLIGT att se någon som vet vart skåpet ska stå! :- )"
 
Under min uppväxt har jag fått kommentarer som "Du blir så lätt ARG, sluta vara så ARG hela tiden! Folk blir ju RÄDDA! :- ("
Ofast när jag blir arg eller irriterad är det för att någon har gjort något särskilt som har gjort mig arg.
Och såklart ibland blir jag arg i onödan, det blir alla då och då.
 
Men det där att folk blir "rädda" är inget argument som håller i längen. 
Det håller inte i längden för att män är "rättvisa men bestämda och kan peka med hela handen" samtidigt som en arg kvinna är "utflippad, kan inte kontrollera sina känslor, har mens, långsint eller elak"
Så män för alltså respekt för att de gör folk "rädda" med sin auktoritet, samtidigt som kvinnor som gör folk "rädda" är bitches.
 
Jag köper inte det där argumentet
Speciellt när kvinnor försvarar män när sådant händer
"Men han ÄR EGENTLIGEN EN SNÄLL KILLE :- ) bara lite bestämt MEN SÅDANT ÄR JU SEXIGT HAN VISAR VART SKÅPET SKA STÅ!"
 
Fyfan vad less jag blir, jag förstår inte heller varför det är FEL att vara arg eller lättirriterad??
Om någon provocerar en såklart att en ska säga ifrån och får bli arg! Absolut inget fel med det.
Jag kanske inte vill vara eran söta, lilla flicka som aldrig gör uppror.
Det är inget fel att vara lugn som person och det är inget fel heller att vara arg som person.
Men gör inte skillnad på könen p.ga. någons personlighet eller egenskaper.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0