att hålla i nått

The typcial scenario
du står och pratar med lite fölk
någon kille säger "åhhhh vad snygg den där tjejen som är programledare i det där programmet.. jag vet att hon är lite mullig, MEN DET BLIR JU MER ATT HÅLLA I ;- )))"
 
Hej du kille som sa det, jag tror inte att den kvinnan skulle uppskatta när ni har kanske ev. vuxenmys att du tar tag i hennes s.k "kärlekshandtag" och drar i dem när ni älskar för att "hålla fast" eller ha något mer "att hålla i" 
okej, det kanske nu finns någon tjej/kille/hen där ute som bah "JA DRA I MINA LÅVEHANDELS! GÖREEEEEEEE *sprut*"
Men varför måste en ALLTID sexualisera något för att det ska vara okej?
 
Minns ni (ni= mina 2 läsare typ) det här inlägget ---> http://ilandsporblems.blogg.se/2013/october/saknar-ord.html det är inlägget om killen som inte ville ha kondom på sig "kul" kille..
Under den natten hade han även nypt sig själv i sin jättesmala mage och sagt "jag är tjock..." jag bah "ehh nej, och även fast du var tjock så är det ju inget fel med att vara tjock. Jag är ju mullig t.ex. och det är helt okej." Han svarade "Jamen.. du är ju söt iallafall."
OJ, TACK, gu så bra det känns att just DU berättar för mig att jag inte ska vara ledsen för jag är tjock för jag är ju iallafall SÖT. Så, om jag var ful, hade det inte varit okej att vara tjock då?? 
Det är ju okej att vara en negativ sak, däremot om det är två negativa saker så funkar det faaa-aan inte.
MAN KAN JU INTE VARA TJOCK OCH FUL PÅ SAMMA GÅNG, FY FAN GE MIG EN HINK MÅSTE SPYYYYY TÄNK ATT VARA TJOCK OCH FUUUUL eller så är det ju faktiskt okej att vara tjock och ful, och hur fan definerar en ful?
 
T.ex. den här bilden, tror att det är Marilyn Monroe på bilden men strunt samma spela roll
IALLAFALL, här är det säkert en man/ ett patriarkalt monster som har kommit på den fin-fina klassika idén att göra det mer positivt att ha kurvor eller att vara större än modellerna i katalogen som de runkar till varje söndag. "Så länge du är sexig och kan tillfredställa mig med din kropp så är det okej. För jag är MAN och jag bestämmer det! GU VA DU E SEXI, DET GÖR INGE ATT DU ÄR LITE MULLI MER ATT HÅLLA I. Nu... KOM HIT Å SUG AV MIG SÅ MÅR KÄNNER DU DIG MER BEKVÄMI DIN BÖDII."
Och det är ju inte själva "tjockheten" som eftertraktas, det är sjävla KURVORNA som eftertraktas. 
Det finns tjocka tjejer som inte är särskilt kruviga, mer tjocka OCH DET DUGER FAN INTE FÖR PATRIARKATET, för det ska ju vara sexigt...
Kanske bättre att satsa på att kvinnor känner sig bekväma i sina kroppar utan att känna sig bättre p.ga. sexualisering av sin kropp för att tillfredställa de patriarkala strukturerna.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0