Att polisen har en hög maktposition och fortfarande ska en tycka "synd" om polisen

Läste ett blogginlägg nyss om det som har hänt på senaste tiden, polisvåldet.
Länk:  http://www.ohrlund.se/blogg/?p=2096
 
Såhär tänker jag:
- JA POLISER ÄR MÄNNISKOR INGEN ANNAN HAR VÄL SAGT ATT DE INTE ÄR MÄNNISKOR?
- Nej, ingen ÄNDRAR polisens strukturer, för det räcker inte med att det finns "starka eldsjälar" som blir poliser som ÄNDRAR systemet som polisen går efter.
- "Jag har kompisar som ÄR poliser" JAHA MEN VEM BRYR SIG, det går inte tänka så! Sjukt liberalt tänkt alltså. Det går inte tänka på endast individen när det är en hel jävla poliskår som är fucked up.
- "VEM TAR MED SIG ETT BARN PÅ DEMONSTRATION?" VARFÖR I HELVETE SLÅR POLISEN NER DEMONSTRANTER OCH RIDER ÖVER DEM? ÄR EN MER LÄMPLIG FRÅGA ANSER JAG.
 
Slutligen, 
vem har mest makt?
Demonstranterna?
Nej, det är polisen som har lagen på sin sida, de FÅR använda sig utav för det första, djur i våldssyfte, för det andra de FÅR slå nästan ihjäl demonstranter.
Polisen utreder SIG SJÄLV OM DE BLIR ÅTALDE FÖR NÅGONTING, typ som ett svart hål som suger in information och som aldrig få se dagens ljus.
 
Blir så himla arg och ledsen när jag faktiskt har kompisar som försvarar polisen.
Det är som att försvara mobbaren i skolan som slår de andra barnen.
 
JAG BLIR SÅ ARG
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0