Livet 2.0

Vad händer i mitt liv nu då?
Läser genusvetenskap och kan tänka mig att verkligen satsa på det, annars så går jag runt och drunknar i tankar och drömmar. Om jag inte gör något av dem så kommer jag att drunkna i dem, det är ungefär det som driver mig. Annars så försöker jag övertala mig själv att det är okej att vara singel, för det är okej. Det är helt enkelt våra samhällsstrukturer som talar om för oss att det inte är bra att vara singel, singel = misslyckad, ful, dålig, äcklig och mindfuckat för att då lever en inte upp till tvåhetsnormen.
Jag tänker iallafall försöka vara singel och faktiskt försöka trivas med det, såklart, ibland kommer tankar upp och då vill jag endast krypa ihop och gråta tills jag somnar. 
Träffar nya människor, glömmer bort andra, andra glömmer mig eller kommer att glömma mig. Kanske ibland så ser de något som påminner om mig, stannar upp och tänker en sekund på mig och sen fortsätter de sina liv. Men livet fortsätter, det fortsätter alltid och jag kommer alltid att få nya utmaningar och problem i livet. En del kanske förändrar mitt liv, en del kommer jag att skaka av mig och jag har blivit förändrad, fast kanske inte egentligen. 
Nu är det höst, ölen och tårarna flödar.
 
The silence depressed me. It wasn't the silence of silence. It was my own silence.”
-Sylvia Plath 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0