Sveriges fulaste dialekt

Den absolut fulaste dialekten som finns i Sverige måste vara Gotländskan. 
(Okej, det är inte för att mitt ex lämnade mig och bor i Gotland just nu för typ ett halvår sedan)
Jag har ALLTID varit allergisk mot Gotländska, jag förstår inte hur denna dialekt kan ha kommit till.
 
T.ex. om jag säger: Hej jag heter Hanna.
Och en gotländsk-Hanna svarar: HEääÄÄeejjj jAåeäg häEtär Hännaa.
MEN VA??? SLUTA GENAST PRATA SÅDÄR, DET DÄR ÄR INTE ENS EN DIALEKT!
 
Okej, nu var jag lite hård. Min dialekt norrländska/stockholmska kanske inte är så charmig heller.
Både min och min lillebrors dialekt är lite "speciell" ibland. 
Mina föräldrar är ursprungligen från Stockholm och jag och min lillebror kanske har smittats.
Sen så är både jag och Henrik born n rasied i Umeå, såååe atteee dialekten blev liteee speciell.
T.ex. när jag träffade en ny person för några veckor sen och hen frågade "Du är från söder va?"
"HAHAHHAAHAHHAA, nej?" Svarade jag. Det är många som tror att jag är från söder och en del som tycker att jag bryter som en skogshuggare ibland. Det beror nog på humör och vilka man hänger med just då tror jag.
 
Kul kul
 
Hursomhelst, Gotländska ja, det kan väll vara småfint ibland. Alla dialekter kan ju vara jättefula eller jättefina då och då.
Men varje gång det är Keno på tv, DÅ STÄNGER JAG AV.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0