Hårt mot hårt

Trötta på att bli bedömda utifrån sitt kön
Göra dubbla jobbet men bara få halvlön
Och när det sjuka anses vara det normala
Trött på män som ska föra våran talan
Du kan kalla mig en feminist!
Kalla mig vad du vill för det säger shit
Vad jag tycker om saken är klar
Inte värt att skriva några fucking bars så vad?
Men jag hatar på saker och ting
Att vi väljer att blunda för kraven som finns
Man kan undra vad det innebär Att bli behandlad som mindre värd
Vet du vad jag fått höra sen dag ett? Om och om och om igen sen dag ett
Att jag är bra för o va tjej, att jag e bra för o va fucking brud
Så trött på att sätta hårt mot hårt Jag e så jävla trött på att bli spottad på
Vi e inte lika, inte lika nånstans
Ger inte vika fan jag krigar konstant
Ge mig balans, ge mig kvinna man
Jag vill ha vackert och fult, ge mig yin och yang Vad?
Jag skiter i vad som är sant Ja e fitta, ja e din mamma, jag e militant



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0