Ur ett heteronormativt perspektiv aka håll käft och hämta saft

NU ska jag ta upp ett irritationsmoment ur ett heteronormativt perspektiv.
 
Det är ganska vanligt att folk som inte fött barn och män inte riktigt förstår hur det känns att föda barn. (Jag har inte heller fött barn så jag förstår inte heller).
Det är inte alls konstigt, men en sak som gör mig lite konfunderad är när män blir ledsna över att ingen bryr sig om dem under förlossningen. ALLTSÅ, det är inte du som ligger och pressar ut ett kilo liv ur ett alldeles för litet hål!!! Håll din partner/knullkompis i handen och ta det att under en liten del av ditt liv kommer du inte få uppmärksamhet och du kommer inte riktigt kanske fylla någon funktion förutom då att försöka agera stöttepelare till partner/knullkompis eller hämta saft. Det är inte synd om dig, NEJ det är det INTE.
 
Såklart, jag kan försöka förstå att det känns jobbigt att man känner sig i vägen. Men det är inte du som är centrum. Låt kvinnan få uppmärksamheten, hon BEHÖVER DEN!!! Hon ska ligga och skrika, gråta, svära, bajsa på sig och du ska vara en stöttepelare och inte en dramaking.
 
Bob Hansson fick ett barn nyss, det är "synd" om honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0