Att ångra beslut

Jag ångrar saker ibland
ibland för ofta
 
Det började redan som liten
jag kanske var 11 år och en klasskamrat frågade chans på mig
jag sa nej
för jag ville inte
men senare så ångrade jag mig
jag ångrade mig för jag verkligen trodde att ingen någonsin skulle bli kär i mig
och jag hade aldrig kysst någon
stressen och ångesten kom direkt
Varför sa jag inte ja, då hade iallafall någon velat ha mig, tänkte jag då
 
Sen har det fortsatt så i de kommande 9 åren
Det senaste jag har ångrat är gymnasiet
jag tyckte att jag valde fel
jag gillade inte min klass
och samtidigt som jag kände att "DET HÄR KAN JAG, JAG ÄR BRA PÅ DET HÄR, JAG GILLAR ATT JOBBA MED DET HÄR!"
 Så kände jag fortfarande att jag inte rikitgt räckte till
men jag bytte aldrig gymnasieval
kanske för att jag visste att jag visst passade in och kanske för att jag är bäst på att jobba med ungdomar och barn
 
Att ångra saker som man inte kan göra något åt är ingen idé att ångra
tyvärr så gör jag det för ofta
och det kan ligga i att jag har varit oftast alldeles för hård med mig själv
och det blir alldeles för mycket så ibland så faller allt isär
 
Men
när jag ångrar det så ser jag verkligen universitetet som världens bästa lösning
jag hoppas VERKLIGEN att jag kommer in till hösten på det jag vill läsa

 kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0