Nej, jag vill inte vara det offentliga rummets ofrivilliga runkobjekt.

Nej, jag vill inte tänka på hur andra uppfattar mig.
Jag vill inte höra kommentarer om att "Du måste täcka dig mer!" "Sådär kan du inte gå ut!" "Fan, vad slampig du ser ut."
Jag är en "slampa" om jag vill, jag ser ut som en "slampa" om jag vill.
För att jag klär mig "slampigt" och beter mig "slampigt" betyder inte att jag gör det för alla.
 
Vad jag menar är att ligg vem fan du vill med,
klä dig som du behagar.
Du behöver aldrig vara det offentliga rummets ofrivilliga runkobjekt.
Ta det du vill ha, låt inte det offentliga rummet göra dig till ett slags offer.
 
Imorgon kanske jag tar på mig en kort kjol och det är inte för att jag vill vara ett runkobjekt.
Det är för att jag gör det för mig SJÄLV och ingen annan. 
Idag hade jag på mig en kort klänning och förväntar mig att bli behandlad med respekt och jag "ber" inte om det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0