Jag förstår inte riktigt argumentet att invandrare har det jättebra i Sverige

Jag förstår verkligen inte när en del säger att invandrare kommer bara hit för att leva på bidrag och att de har det så jävla bra
Om man söker asyl har man för fan inte ens rätt till sjukvård under tiden man söker asyl
Och som sagt, jag tror inte man sitter hemma i sitt osäkra land gnuggar händerna och tänker "NU minsann, ska jag åka till Sverige. Där ska jag endast leva på bidrag!"
Tror inte det va, tror mer att man åker för sitt välmående och sitt liv.
Om man är förälder tror jag att man åker mer för sina barns skull, för att barnen ska få leva.
Tänk dig själv hur jävla kul det skulle vara att lämna Sverige.
Sen när du kommer till det andra landet så får du en massa skit om att du suger ur systemet.
Att du vill bara leva på bidrag.
Det kanske inte är så konstigt att kanske det är ingen som vill anställa dig eftersom du inte kan deras språk???
Jag är så sjukt less på alla dessa äckliga såkallade "argument" som försöker kasta en smutsig filt över invandrare att de bara tar pengar.
Och att speciellt riktar sig till en hel JÄTTESTOR grupp istället för mer indvidanpassat.
Det är MÅNGA svenskar som lever på bidrag. Får de skit? Ja, men inte lika mycket skit som invandrare får utstå. Och då menar jag att de invandrare som kommer hit med mörk hudton. Inte de som ser ut som "oss".

Kommentarer
Postat av: Elina✿

Du är bäst <3

2013-04-01 @ 22:33:35
URL: http://chaquette.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0