Ärotisk novell del sju

Micke vaknade och sträckte på sig, vände på sig men Destiny låg inte bredvid längre. "Destiny?" Sa han högt och såg sig omkring. Han klev upp och gick ut i köket, hon var inte där heller. Micke tog fram sin mobil och såg att han hade fått ett sms. det var från Destiny. Det stog "Hej Micke. Var tvungen att sticka lite tidigare tyvärr. Babbsan hade lite tjejproblem, du vet hur tjejer kan vara. ;-) Pöss!" Micke log för sig själv. "Haha, brudar. Ja, Babbsan har säkert mens eller något sånt där. Hon borde fan äta lite mer, hon ser ju ut som ett skelett." Tänkte han.
 
Destiny skämdes lite för att hon hade ljugit för Micke, men paniken hade tagit över henne. Så när han sov hade hon snabbt dragit på sig kläderna och sprungit därifrån. "Jag går igenom säkert någon kris." Tänkte hon. "Varför blev jag tveksam på Micke?" Mobilen plingade till. Det var ett sms från Micke, det stod "Det är lurre smulan. Jag vet hur kvinns kan vara hehe. Förresten, vill du hänga med mig och Ricke ikväll? Vi ska typ öla och kolla hockey." Destiny funderade, "Kanske om jag umgås med mer honom så kanske det blir som vanligt igen?" tänkte hon. Hon svarade på smset med "Ja, jag kommer. Pöss!" 
 
Micke och Ricke satt framför teven som vanligt. Hockeyn var på, chipsen var framme och ölen var knäckta. Micke smällde in en snus och fes högt, precis då steg Ava in i vardagsrummet. Hon skrynklade sin näsa av stanken av fis som bestod av öl och Billys panpizza. Hon suckade, högt och vände sig till Ricke. "Rikard, jag tänkte dra nu. Men jag kommer tillbaka senare ikväll. Jag ska på en öppen föreläsning om barnarbete i Korea. De tvingar barn att döda kattungar och anordna tuppfäktning. Hemskt va?!" Micke blängde på henne och blev mycket irriterad på orden som kom ur hennes mun. "Hon tror att hon är någon, den lilla fittan." Tänkte han surt och satte sig med armarna i kors och sjönk ner i soffgropen som hade skapats efter kvällar av slappande på samma ställe i den mörkblå soffan. Ava drog på sig jackan och gick ut. Efter några minuter fick hon syn på en tjej med svart hår och läderjacka. Hon såg lite förvirrad ut. "Eh, ursäkta mig?" Sa tjejen. "Vet du vart körsbärsvägen ligger?" Frågade hon. "Jadå, forsätt bara rakt fram några meter. Sen svänger du vänster." Svarade Ava. "Tack, jag är lite virrig." Svarade hon med ett fniss. "Det kan vem som helst vara ibland." Sa Ava och log mot henne. Tjejen fortsatte gå men tittade lite efter Ava.
 
Destiny steg in i hallen. "Nu är jag här!" Ropade hon. Hon gick in i vardagsrummet och gav Micke en puss på kinden. "Haha, du hittade hit trots allt! Du som är så jävla virrig!" Han tog en klunk öl. Först tänkte Destiny fnissa som vanligt och tänka hur rätt Micke hade. Men ångrade sig, tjejen i dreadlocks hade sagt något väldigt bra. "Du, vem som helst kan vara virrig ibland. Även du." Svarade hon och stirrade på honom. Micke satt med öppen mun och Rickard log lite för sig själv från soffhörnet.
 
Mickes dagliga tallriksmodell


Kommentarer
Postat av: Elina✿

Som taget från Skellefteå

Svar: Finns överallt
Hanna

2013-04-22 @ 00:15:52
URL: http://chaquette.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0