Ärotisk novell del åtta

Micke snöt sig igen och kröp längre ner under täcket, han fiskade upp mobilen och skrev till Destiny. "Hej! Jag är jättesjuk, skulle du kunna komma hit och handla åt mig?" Egentligen ville Micke att Destiny skulle komma och ta hand om honom. Men han ville inte säga det, det kändes så fjantigt. Och hemskt bögigt, att vilja ha en brud vid sig när man var lite snorig. Det plingade till i mobilen. Det stod "Såklart jag kommer och hjälper dig! Puss!" svarade hon. Micke la ner mobilen och kände hur ögonlocken blev tyngre och tyngre. Men innan han somnade skrev han "Köp en sexpack öl, chips, toalettpapper och snus."
 
Destiny ringde på Mickes dörr, men ingen öppnade. Hon knackade, men ingen öppnade. Destiny visste att Ricke hade extranyckeln, hon ringde honom. "Ja, det är Rickes mobil." Svarade en röst. Men det var inte Rickes röst. Den här rösten var ljusare och lugnare. "Eh, hej! Är Ricke där?" Frågade Destiny. "Nej, han är på jobbet. Det här är hans kusin Ava som pratar." Svarade rösten. "Jaha, eh, du, det är såhär att jag behöver hans extranyckel till hans kompis Mickes lägenhet. Jag står utanför nu men han öppnar inte." Förklarade Destiny. Ava suckade i telefonen, tydligt så det blåste i luren. "Han kanske inte är hemma?" Sa Ava. "Jo, men han är sjuk så han kanske ligger och sover så han inte hör att jag ringer på." Sa Destiny. Ava suckade högt igen. "Vart bor han?" Frågade hon. "Brölvägen 24." Svarade Destiny.
 
Ava gick med snabba steg, visst hon hade inget att göra idag men hon ville inte slösa tid på att hjälpa någon fjortisbrud som umgicks med Micke. På en sylt stod det Brölvägen. "Jaha, då måste jag ju vara här." Tänkte Ava och såg sig omkring. Hon såg nummer 24 på ett av höghusen och gick in i trappuppgågnen. Plötsligt såg hon en tjej som såg väldigt bekant ut. Det var hon med svart hår och läderjacka som hon hade hjälpt för ett par dagar sen. "Hej! Åh, tack så mycket!" Sa tjejen med svart hår. "Vänta, har inte vi setts förr?" Frågade hon. "Ja, det har vi." Svarade Ava och log. Hon låste upp åt Destiny. "Är du Mickes flickvän?" Frågade Ava. "Eh, man kan väll säga det." Svarade Destiny tveksamt. "Tack för hjälpen!" Hon stängde dörren, Avas hjärta bultade. "Vad söt hon är." Tänkte hon.
 
Mickes extranyckel

 
 

Kommentarer
Postat av: Elina✿

BRÖLVÄGEN!!

Svar: Brölvägen 24
Hanna

2013-04-24 @ 18:02:27
URL: http://chaquette.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0