Ibland blir absolut inget som man har tänkt sig

En sak som jag alltid har hört av andra är "det blir aldrig som man har tänkt sig"
Jag har alltid hört det och tyckt att det är bara ett citat som folk missbrukar
Men det är nu som jag har förstått det
För det blir nästan aldrig som jag har tänkt mig något
Som t.ex. nu bor jag i Stockholm och första veckan kändes det som en chock
Haft tankar som "Vad fan gör jag här egentligen?"
Men nu när tiden har fått gå lite så har pusselbitarna börjat falla på plats
För varje bit som läggs på rätt plats så känns det tusen gånger bättre
Ibland så hatar jag Stockholm
Ibland så förstår jag mig inte på det här stället
Och ibland så älskar jag Stockholm
Och förstår precis som allt och känner mig som en av dem på tunnelbanan
Och en av de där Älskar Stockholm ögonblicken var när jag och Ellen satt i hennes lägenhet
på Odenplan och pimplade vin och vi lyssnade på Eldkvarn Kärlekens tunga
Det var så bra och det var så STOCKHOLM
Såklart saknar jag Norrland och att cykla på Umeås gator
Men allt här, det är så mycket
Jag vet att mitt pussel kommer att bli klart snabbt
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0