Brutalt ärlig

Hej, nu har jag flyttat tillbaka till Umeå
Varför?
I Stockholm fick jag inte alls jobba tillräckligt
och jag vet
"VA? Det är ju STOCKHOLM! Där finns det ju miljontals jobb!"
Men där jag jobbade (inom förskolevikarieverksamhet) så fanns det inte alls mycket
skumt jag vet
sen blev det såhär att jag har just blivit singel
och jag kände att "Här sitter jag, mår skit och längtar hem, så varför åker jag inte hem
och tar tillbaka mitt gamla jobb och är på ett ställe där jag vet att jag trivs?"
Så, då gjorde jag det.
Jag satte mig på bussen till Umeå, såg Stockholm försvinna bakom mig
och jobbar nu på mitt gamla jobb
och jag trivs jättebra här
Så, just nu bor jag hemma hos mina föräldrar tillfälligt och håller på att leta efter en lägenhet
Idag är jag förkyld och har vidrigt ont i halsen
kurerar mig med te med honung
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0