Det där är inte "riktig" mat

Jag blir så FÖRBANNAD
 
Ett exempel:
Varje gång jag facebookar om vegetarisk mat "ÅH nu ska jag äta vegetarisk pizza, nam :)"
Så är det ALLTID någon jävel som skriver "DÄ Ä INT RIKTI MAT OM DÄ INT Ä KÖTT MÄÄÄ"
Om någon gör så igen på min facebooklogg ska jag fan bjuda hem fanskapet, bjuda personen på trerättersmiddag, kött till förätt, kött till varmrätt och kött till efterätt, typ glass med chokladsås och ett STORT SAFTIGT REVBENSPJÄLL
Och när personen tittar på mig oförstående ska jag bara vråla "VADDÅ? DET ÄR JU INTE MAT OM DET INTE ÄR KÖTT MÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ"
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag tror att det är mycket trollande, det där med anti-veganism. Folk tar maten på så stort allvar när de väljer att inte äta kött/djurprodukter, jag tycker man borde vara ungefär lika blasé om vad man inte äter som det man äter.

Svar: Såklart ska man vara kritisk till mat även fast man inte äter kött. Finns mycket vegetarisk mat som är dålig för miljön, som vissa svampar som måste odlas i t.ex. energikrävande växthus.Är bara så trött på folk som tror att man inte kan LEVA utan kött och måste påpeka det ständigt till mig och försöker häckla mig för jag väljer att leva som jag lever.
Hanna

2012-10-28 @ 08:52:52
URL: http://mondokanel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0