Sjukstugan

Blev nyss sjuk, lagom roligt.

Så jag ligger i sängen, äter flingor med fil och ser ett av mina favoritprogarm, Supersize vs. Superskinny.

Varför jag tycker att det är intressant är för att de är mer fokus på själva hälsan än sjävla utsidan, eller det är ju inte riktigt sant, de kör ju värsta äckliga ljuset i början och massa rör där de kör ner mat som de har ätit, lagom fräscht.

Men, varför det här programmet är bättre än de flesta bantingsprogrammen iaf är för de som sagt fokuserar på hälsan istället för att "NU JÄVLAR SKA DU GÅ NER 100 KILO"

Och bägge parterna får ta del i det, även fast att vara smal och äta lite uppmuntras i dagens samhälle så verkar Supersize vs. Superskinny se också kritiskt på det, lika kritiskt som de ser på övervikt.

Det blir mer ett fokus på "Nu ska du leva nyttigt, för då mår du bra!" Än att "Nu måste du vara snygg!"


Kommentarer
Postat av: Elina✿

En gång var det en bröstlös tjej som gick upp i vikt och alla sa "åh vad fin du blev nu när du fick bröst" för vikten lade sig där. Det var ocoolt.

2012-03-20 @ 22:54:48
URL: http://chaquette.blogg.se/
Postat av: Hanna

Men, hon kanske själv mådde bra av det, och speceifikt i det här avsnittet påpekade doktorn att "Oj, du har TILLOCHMED fått en urringning!" Och den där tjejen hade aldrig haft bröst förut, som hon också VILLE ha, då tycker jag det är helt okej.

2012-03-21 @ 09:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0