Om JAG fick bestämma

En av mina favoirtfilmer är Skönheten och Odjuret för att den är så fin, snyggt animerad och ritad och storyn är så klassisk
Visst, den är lite klurig eftersom Belle i filmen är väldigt självständig, eftersom alla tycker hon är "konstig" för hon gör lite som hon vill och är väldigt modig, vilket är bra men fortfarande "Hjälp! Jag blir anfallen av vargar! Help me plz! Hjälp jag blir fängslad i ett slott! Halp plzzzz!" Så, frigörande men fortfarande den typiska synen på kvinnor i filmer. Den har även såklart den typiska sättet att visa upp mannen på, "Hell yez jag är a beazt" "Hell yez I am Gaston I am macho."
Men strunt i det nu för beast är best.
 
Hursomhelst, om JAG fick bestämma (vilket verkar mer än rätt) så skulle Odjuret fortfarande vara Odjur, för när han blir människa igen så ser han ut som någonslags svärmors/drömprins/rådjursögd/ängleliknande gestalt!!
Me no gusta
 
Aj wantz teh beast and not teh svärmor.
 

Kommentarer
Postat av: Moya

håller helt och hållet med dig!

2012-07-10 @ 16:38:29
URL: http://fierflies.blogg.se
Postat av: Elina

Jaa eller hur, vafan ska han bli en drömprins för? Hon älskade ju honom som han vaaar!

2012-07-12 @ 14:22:46
URL: http://chaquette.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0