Okej

Jag har alltid varit en känslosam person
Om jag blir väldigt ledsen så har jag svårt att hålla tillbaka tårarna
Om jag blir arg så visar jag det med hela min kropp och lava sprutar överallt
Om jag blir glad så sitter smilgroparna uppe i skyn
Om jag tycker något är roligt så skrattar jag tills tårarna rinner och jag ligger på golvet och flabbar
 
Men,
Nu har det hänt något konstigt, på senaste tiden så har jag haft OTROLIGT lätt för att gråta
Om jag t.ex. ser en söt bild på t.ex. ett barn så viftar händerna framför ögonen och jag måste hålla mig för gråt
När jag hör en fin låt så måste jag skärpa mig för att inte låta en flod rinna
Nyss tänkte jag på ett klipp när Oprah pratade med ett fosterföräldrarpar och med deras fosterbarn som hade haft det JÄTTESVÅRT och jag bet mig i läppen för att låta bli att gråta och bara "GUUUUU VA FIIINT BRÖÖÖL STACKARS FAMIIIILJ OCH NU ÄR ALLT BRAAAAAA GRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN"
 
Det kan vara för att jag har bytt p-piller till mini-piller, eller bara en period jag går igenom
För jag litar faktiskt inte alltid på att "amen du har PMS så det så, det finns ingen annan förklaring END OF STORY"
Jag är väldigt känslosam och uttrycker mina käslor mycket
Men jag råkar vara kvinna
Och när jag säger ifrån eller har en åsikt kan comebacken från omgivningen vara negativ
Men om jag var kille och hade en åsikt hade omgivningen troligtvist ba "U GO bra att du har en åsikt :)" Rätta mig om jag har fel, men det är så jag upplever det
 
Jag tycker inte det är jobbigt att visa känslor, såklart, det kan bli lite jobbigt, t.ex. när jag skulle åka hem till Umeå från Simon som hade nyss flyttat till Stockholm och vi skulle inte träffas förren en månad, då brast det, mitt i denna folkmassa vid bussen som skulle ta mig hem, där brast det och mascaran rann
 
Men som Ernst sa: "Varför ska jag hålla inne mina känslor när jag är ledsen?" True story Ernst
 
 

Kommentarer
Postat av: Elina

haha ja precis så är du!
När jag var vårdeprimerad grät jag ju för absolut allt och inget. Hormonrubbningar? Ganska vanlig anledning till att en periodvis är mer känslosam, gäller ej bara tjejer.

Killar som vågar visa känslor (som inte är typ ilska) kan antingen få applåder av folk som ba "Va braa woooh tänk att en man vågar visa känslor", eller mötas av "böööh jävla äckelfjollbööööög vafan grinar du för är du en jävla kärring eller???", så ja, en poäng har du givetvis, som vanligt ;)

Svar: Såklart att killar har lättare att få skit för att de visar att de blir ledsna, ilska uppmuntras och att visa att "nu är jag upprörd och ledsen" ses ned på tyvärr
Hanna

2012-07-17 @ 20:22:54
URL: http://chaquette.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0