hej 40åring på allers

Typ det vanligaste som händer när man öppnar en medelmåttig tidning med "sexuellrådgivning" är det här:
tjej: Hej! Jag är intresserad av en kille! Vet att han är intresserad av mig, vad ska jag göra???
Svar från sexpanelen (oftast kvinna i snart 40 årsåldern med färgat hår): Prata med honom, fråga vad han vill, om han bara vill få dig i säng är det inget att satsa på!
 
Alltså, ursäkta mig....
Varför är det ALLTID samma svar? Varför skulle inte den tjejen kunna ligga med honom utan att starta ett förhållande?? Varför tror verkligen ALLA i sexspalten att tjejen är ute efter ett hundraårigt förhållande? Och såklart, killar ÄR ju bara ute efter en sak, eller? Är inte det en ganska uttjatad fördom om bägge könen
Sussie, du kan ju inte ligga med honom om ni inte ska bli tillsammans, då är du en SLAMPA
Gunnar, du kan ju inte ligga med henne då vill hon ha A RING ON HER FINGER, DÅ ÄR DU FAST FOREVER
 
Kan inte folk bara LIGGA med varandra utan några jävla sexspaltsrådgivare, ska det vara så svårt att bara ligga och sen "Jaha, det var bra :) Nu återgår vi till våra liv och Allers sexfrågespalt stannar ute ur bilden"
Och om man nu skulle vilja ha ett förhållande efter det, ja, då är det fortfarande upp till dem att bestämma det själv utan påtryckingar ifrån omvärlden med kommentarer som "Nu MÅSTE ni bli tillsammans annars är du Sussie, ett luuuudeeer" "Fan, GUNNAR, det ä bara HIT AND RUN ;)))"
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elina

Just precis. Varken fel att knulla eller att vilja ha förhållande. Men jag vill bara säga "Mer knull åt folket!" Det ska bli min nästa banderoll. Alla andra har banderoller som "Smash capitalism" eller "Länge leve befrielsekampen". :)

Svar: Är fan med och gör "mer knull åt folket" banderollen med dig! :) Varför ska alla lägga sig i när två vuxna människor bestämmer sig för att ha sex utan att vara slampaktiga?
Hanna

2012-07-25 @ 22:07:54
URL: http://chaquette.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0