2012

Detta år 2012 har varit ett väldigt emotionellt år för mig
har fått nya möjligheter och vissa saker har försvunnit ur mitt liv
jag har nog aldrig varit så ledsen som det här året
från överjävlalycklig till överjävlaledsenochvillintelevalängre
 
Jag har inga nyårslöften, ett nyårslöfte känns mer som ett förbud i min lilla värld
Men däremot har jag bestämt att jag ska bli vegetarian igen när jag har flyttat in i min lägenhet
Varför då?
Dels pga miljön och dels pga djurens rättigheter
jag är för lat för att bli vegan det kan jag erkänna här direkt
Men jag ska äta fisk och ägg
så, en ganska enkel typ av vegetarian
 
Jag hoppas inte på något det här året som kommer
tänker bara leva mitt liv och låta saker komma och gå
jag vet inte om det här året har gjort mig klokare
kanske mer erfaren men verkligen inte klokare
 
Så, 2012, vilket jävla helvettes piss år det har varit
precis som alla andra jävla år
 
Skål och gott nytt år
(Raringen i bakrunden ska jag fira med)

Kommentarer
Postat av: Elina✿

Tycker det är tveksamt att äta fisk men ändå kalla sig vegetarian. Fiskeindustrin är också hemsk och fiskar lider också.
Jo jag vet att min pappa äter firrar och skaldjur, samma sak med honom.

Svar: Jag äter bara fula djur
Hanna

2013-01-07 @ 22:58:16
URL: http://chaquette.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0