Bruno K. Öijer

När jag var 16 år så hypade jag över poeten Bruno K. Öijer
varför?
Hans poesi är bäst
och han är fan värd att hypa för

När jag var 16 år så såg jag honom på Saga teatern i Umeå

jag satt som på nålar och ba "SNART ÄR HAN HÄÄÄR"

sen kom han ut på scen

alltså KÄNSLAN

när han läste dikterna

som jag hade läst

jag hade lyssnat minst tusen gånger på jag frös och han ville ha dig så intensivt

när han läser sina dikter

då läser han på ett sätt

man måste uppleva för att förstå!

Han präglade mycket av min tonårstid och jag har inte lessnat på honom än och hur skulle jag kunna göra det?

LEGENDEN






Kommentarer
Postat av: Elina✿

Läskigt :<

2012-04-12 @ 14:01:39
URL: http://chaquette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0