Att månadshandla

Elina bad mig att skriva på bloggen hur man månadshandlar, såhär brukar jag och Simon göra:

Skriv först en lista på vad du/ni vill äta och vad man kan göra många rätter med t.ex. potatis, kyckling, fisk, tofu DET kan man göra mycket med!

Gör en budgetlista, vad det ungefär får kosta, typ 1000 kr eller 2000 kr. När jag och Simon handlar så brukar det gå på ca 1000 kronor.

Gå och handla, ta med tygpåsar! Då slipper du betala för en värdelös plastkasse och är snäll mot naturen!

Undantag som jag och Simon gör är att vi köper snacks t.ex. godis, chips och dylikt då och då dock inte jätteofta ;3 så det ingår inte i månadsmathandlingen


Kommentarer
Postat av: Elina✿

Vaaaa bara 1000 kr i månaden?????

2012-04-04 @ 21:26:36
URL: http://chaquette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0