Att glorifiera mensen

Jag har mens, äntligen har den där jävla värken gått över men jag har iallafall mens

Mens är jobbigt, för det:
Förstör sängkläder blodfläckar överallt
Murran blöder konstant
Jag får ont i ryggen, magen, blir trött och vill äta GODIS MYCKET GODIS

Sen finns det fördomar om mens t.ex. om en manlig kamrat i din närhet (nej, nu är jag minsann fördomsfull, även kvinnliga kamrater kan säga, ÄH VI SKRIVER HEN ISTÄLLET)

Hen: Vad sur du är!
Jag: Argh
Hen: Haru mens eller??
Jag: DIN SEXIST!

Jag är väldigt lättirriterad som person så mensen är något jag inte kan skylla på om jag är förbannad

Sen visar reklamen upp mensen på ett visst sätt också




ÅHH TITTA SÅ MYSIGT OCH GULLIGT OCH OCH SEXIGT

Eller nej, varför ska media säga åt kvinnor att ÄVEN fastän du har mens och LIDER INNERLIGT så ska du fan i mig vara sexig, glad och använda JÄTTESÖTA BINDOR OCH TAMPONGER MED ROSETTSNÖRE FÖR DET ÄR SÅ, SÅ ÄR DET KVINNOR SKA GÖRA I DAGENS SAMHÄLLE!!

Och det där som vissa säger "Har du mens eller?" Nej, fan i mig! Jag får höra det och SPECIELLT AV MÄN och om du någon gång (om du nu har en fitta mellan benen) får frågan "Har du mens eller?" och om du har det, så kan du t.ex. svara "Jag råkar faktiskt ha det, men jag tänker inte ta sådanna där äckliga kommentarer från dig. Ge fan i mig och min mens! Varför ska du kommentera det? Säger du så för jag verkar arg? Är det ONATURLIGT för en tjej att vara arg eller upprörd? Så du vill att jag, som tjej ska vara snäll och lydig hela tiden men när jag inte är det SÅ MÅSTE DET VARA FÖR ATT JAG HAR MENS ELLER? (Om det är en person av manligt kön så kan du t.ex. säga) Det är ganska lätt för dig, killar ska ju förväntas sig vara lite bångstyriga, busiga och gärna lite bestämd och arg. Så du får aldrig frågan "NÄMEN OJ DÅ! Det verkar som du har lite ont i pungen, för du verkar så jävla arg och jävla dålig idag!!!!"

FUCK DA PATRIAKAT OM DU HAR MENS SÅ ÄT CHIPS LIGG I SOFFAN PRATA OM DET OCH KNAPRA ALVEDON


Kommentarer
Postat av: Mus

Det finaste men reklamerna är ju att de inte ens kan visa mensen i dess rätta färg utan gör den blå(?)

2012-04-16 @ 04:27:33
Postat av: Hanna

För att mens är "fult"

2012-04-17 @ 22:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0