"Hej jag är djurvän :- )"

Något som ni säkerligen redan vet, mina tre till fyra bloggläsare, är att jag är vegetarian. 
Jag äter inget kött, dock äter jag fisk, skaldjur men jag köper aldrig det. Alltså kan jag tänka mig att äta fisk och skaldjur om jag blir bjuden på det eller om jag är ute på restarurant och det inte finns något djurfritt alternativ.
Så jag äter inget kött men jag äter fisk- och skaldjur.
 
På det sättet kan jag bli sedd som en hycklare, dock har jag aldrig fått kommentaren att jag är en hycklare från en person som är vegetarian eller vegan.
Kommentarerna kommer från de så kallade köttätarna, då kan det låta såhär: "JAHA, du äter alltså inget kött, men äter fisk- och skaldjur ibland. Då har du väl ingen rätt att kalla dig vegetarian.
 
Det här inlägget som jag skriver nu har samma tendens som förra inlägget jag skrev här på bloggen, det är ALLTID folk som inte gör ett skit som gnäller. 
 
Dessa köttätare kan även vilja se sig själva som såkallade "djurvänner", att de är djurvänner och bryr sig om djur eftersom de köper ekobiff för det är snällare mot djuret.
"Jag kan njuta mer av mitt kött med gott samvete om djuret har haft ett bra liv!" WOW, jamen typ såhär då? "Jamen du, griseknoe, nu har du levt ett härlisch liv och fått bra mat och bra utrymme, men nu när ditt liv är på topp, sååå tänkte vi avsluta det. Så köttäteran får en go skinkstek på sin tallrik från IKEA!: -)"
 
Sen finns det "djurvänner" (OBS DETTA EXEMPEL ÄR TAGET FRÅN VARFÖR APOR ALDRIG BÄR ROSA KLÄNNING-GRUPPEN PÅ FACEBOOK) när det är en köttätare som skriver "Jag är DJURVENN och har haft funderingar på halalslakt, visst är det dåligt??!! Varför kan de inte ha BRA slakt, som VÅR slakt?"
 
För det första, det finns ingen slakt som är bra, det är därför det kallas SLAKT.
För det andra, inte nog med att du äter kött, du är rasist också.
För det tredje, du är inte en djurvän.
För det fjärde, du kanske skulle analysera dig själv lite mera om hur mycket du egentligen är en "JUUUURVENN"
 
Det är ju så härlish hur folk med ett "djurintresse" som anser sig att vara "JUUUURVENNER" också behandlar djur, t.ex. hästkapplöpningar och hundkapplöpningar. "Jag? Nej jag är djurvän, MEN SPRIIING DÅ FÖFAN HÄSTJÄÄÄVEEEL" *har satsat hela sin månadslön på hästen buttersweete*
 
Så ett hett tips till er alla "JÖÖÖRVÄNNNEJ" där ute,
håll käften.
 
 

Kommentarer
Postat av: Elina✿

HAHAHAHAHAHAHA jag skrattar så jag får magsmärtor det är PRECIS så de beter sig

Svar: evrithing est tru
♀Hanna♀

2014-07-08 @ 01:34:03
URL: http://chaquette.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0