Att ta åt sig för andras skull

Jag kan inte räkna upp på båda mina händer som jag har fått kommentaren, för jag får den HELA tiden:
"Du är så ARG hela tiden, du blir arg på allt och alla när de säger något rasistiskt/ sexistiskt/ antifeministiskt osv. är det inte jobbigt för dig att du är så ARG hela tiden? Det kanske vore skönare för dig om du inte bara BRYDDE dig så mycket!"
 
Okej
okej
 
Jag är en arg person, jag blir lätt irriterad och hakar upp mig på saker och ting. 
Och vad är det egentligen för FEL med det?
Det är helt okej att en kvinna är rak på sak och arg.
Det är inget hot, okej det är ett hot mot rasister/sexister/kvinnohatare/SD:are/nazister/ kränkta män osv.
Men då kanske DE borde tänka på istället vad de säger istället för att när jag ställer mig upp mot en rasist ska inte jag ta skit. Jag får ta skit för det, men jag tänker inte sluta att försvara andra som blir förtryckta. VEM SKA GÖRA DET OM ALLA HÅLLER TYST? 
Vem ska skrika på han som tafsar på din kompis?
Vem ska skrika på hen som säger rasistiska saker?
Vem ska skrika på hen som säger att SD inte är minsann rasister?
Vem ska skrika på han som säger att tjejer måste raka sig annars är de ofräscha?
VEM SKA GÖRA DET OM INTE DU STÄLLER DIG UPP OCH GÖR MOTSTÅND?
 
Himla less på folk som står med pekpinnen och pekar på offret och de som gör motstånd och ba "NEEEEEEEEE, nu är du JOBBIII." När det EGENTLIGEN är förövaren SOM ÄR DET JÄVLA PROBLEMET OCH INTE DU ELLER HEN SOM BLIR UTSATT FÖR FÖRTRYCKETS FEL.
Folk som oftast skyller på offret och de som gör motstånd mot förtrycket brukar oftast inte göra ett jävla skit själv för att dessa förtryckande strukturer i samhället endast gynnar vita/heterosexuella män. Och det är oftast vita, hetero män som säger detta till mig, att jag borde TÄNKA PÅ MIN EGEN SKULL SÅ JAG INTE BLIR SÅ ARJJJ :- )) 
 
Mmmmm tack du vita man för du "tänker på mig" för det gör du fan inte, det är du som tycker det är jobbigt att jag uppmärksammar saker som endast gynnar dig.
 
Hej, jag heter Hanna Stavrén, jag är en arg människa och det är helt okej. 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

ALLTSÅ DU ÄR SÅ JÄVLA BRA

Svar: men guuuussh tack främling :))
♀Hanna♀

2014-07-10 @ 23:26:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0