Fan vad arg, arg, arg, arg jag blir

Jag blir så ledsen och arg när vårt äckliga mansdominerande samhälle ska berätta för kvinnor hur de ska klä sig.
Seriöst? Lever vi i år 2013 eller i år 1813?
 
Det kan vara vadsomhelst på kvinnans kropp eller vad hon bär som kan vara "fel", det kan vara:
"Fan, vad TJOCK hon är!"
"Fan, vad SMAL hon är!"
"Fan, varför använder hon inte SMINK för?"
"Fan, varför har hon så mycket SMINK för?"
"Fan, vad SMAL hon är, för SMAL, hon borde äta något!"
"Fan, vilken jävla HORA hon är!"
 

Eller när folk ska "förklara" varför en tjej gör vissa saker. Det kan vara ALLT från att en tjej färgar håret rosa till att hon ligger med vem hon vill!
"Hon gör det bara för att få UPPMÄRKSAMHET!"

Jag har aldrig hört någon säga "Jaha, hon lagar mat och bär förkläde för att få UPPMÄRKSAMHET!!

För så länge en kvinna följer samhällsnormen eller bara är "snäll" så gör hon inte saker för att få uppmärksamhet, då gör hon bara det för hon är en "bra" kvinna.
 
JAG BLIR SÅ JÄVLA AAAAARG OCH LEDSEN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0